close

一向令我感到驕傲的妹妹~ 妮可  在上海辦展覽囉 !  

身為姊姊的我 , 很替她感到高興 ,

也希望她能盡情的發揮 , 持續的創作 ~

妮可加油 !   我會永遠挺妳的 ~

 

以下 引用自 plum   http://blog.sina.com.cn/s/blog_6044f1b10100g7bp.html

希望能和大家一同分享 ~ 

 

 這次展覽包含繪畫 與 陶藝作品,多半介於2007~2009年之間 於上海的創作。

 

“我的創作是很私密的,表達用語言無法纾發的情绪感受,

 這個展覽對我而言像是揭露内心的秘密。

 我的創作沒有特定的題目,僅僅是用以表達內心的思绪與情感;

 2007年後移居上海便經常與自己相處,和自己對話,

 那像是對自我的深土挖掘,將一切感受刻劃下來,我找到存在感。

 有的人笑稱我的作品不按調理,亂無章法,我的作品總是過於粗曠,

 但在畫布上我是自由的,我看見我的情绪奔流在作品上,

 對我而言,能夠傾訴,就已經是完整。" ….鄧乃瑄

 

The exhibition includes paintings and ceramics,

most of them are finished between2007~2009 in Shanghai.

 

“My works show my private side,

present those emotions and feeling which can’t be expressed by words;

this show to me is more like reveal secrets inside me.

 

I never set up any specific subjects towards my creation,

all of them just used to simply express myself; since moved to Shanghai in 2007,

I spent time with myself, talk to myself, like self-excavation of soul,

when I put it on my works, I found the sense of existence.

 

Some people mentioned that my works never follow rules or professional techniques;

I agreed. Actually my works indeed are indelicate and rough,

but that’s what I see myself. On caves or ceramic, I am entirely free,

all of passion flow over the surface, they all mark myself the moment.

To me, be able to express, makes me complete.” Said Nicole teng.







 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    yuling1007 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()